Prostokąt 8
Prostokąt 8
Prostokąt 8
Prostokąt 8
Prostokąt 8
previous arrow
next arrow

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027

Powiat Opoczyński realizuje projekt
pn. „TECHNIK PRZYSZŁOŚCI W STASZICU – podniesienie jakości kształcenia w Zespole Szkół Powiatowych w Opocznie poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli, uczniów i doposażenie pracowni.”
o całkowitej wartości 2 794 238,84 zł
w tym dofinansowanie UE 2 374 991,24 zł
dotacja celowa 139 823,71 zł
wkład własny powiatu 279 423,89 zł

Okres realizacji projektu od 2 kwietnia 2024 r. do 31 sierpnia 2025 r.

Głównym celem projektu jest wspieranie dostępu do wysokiej jakości kształcenia w Technikum w Zespole Szkół Powiatowych w kształceniu ogólnym i zawodowym w branży elektromechanicznej, elektroenergetycznej, teleinformatycznej, handlowej, ekonomiczno-administracyjnej, mechanicznej, chemicznej, hotelarsko-gastronomiczno-turystycznej, spożywczej w okresie 17 m-cy poprzez uzyskanie kompetencji zawodowych 30 nauczycieli (19K, 11M) realizujących podstawę programową kształcenia zawodowego/kształcenia ogólnego oraz uzyskanie kompetencji przez 177 uczniów (70K,107M) ZSP poprzez realizację szkoleń/kursów, zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań, staży zawodowych we współpracy z pracodawcami wraz z doposażeniem 16 pracowni szkolnych kształcenia zawodowego oraz 14 pracowni szkolnych kształcenia ogólnego w kształceniu zawodowym dla zawodów technik analityk, technik automatyk, technik ekonomista, technik elektryk, technik handlowiec, technik informatyk, technik mechanik, technik mechatronik, technik obsługi turystycznej, technik technologii żywienia w oparciu o rekomendacje lokalnych instytucji otoczenia społeczno-gospodarczego.

Projekt skierowany jest do 30 nauczycieli/nauczycielek realizujących kształcenie ogólne i zawodowe oraz 177 uczniów/uczennic kształcących się w Technikum w Zespole Szkół Powiatowych im. Stanisława Staszica w Opocznie.

W ramach projektu zaplanowano niżej wymienione działania:

1)  dla uczniów/uczennic: koło teatralne, koło geograficzno-turystyczne, koło chemiczne, koło szkolna liga konstruktorów, koło informatyczne, zajęcia pozalekcyjne z języka niemieckiego, koło szkolny radiowęzeł, kursy/szkolenia: umiejętne czytanie i interpretacja sprawozdań finansowych, telefoniczna i korespondencyjna obsługa klienta, programowanie SIMENS SIMATIC S7-1200 w TIA PORTAL – poziom 1, kurs animatora czasu wolnego;

2) dla nauczycieli/nauczycielek: szkolenie coachingowe, szkolenie technologie informacyjno-komunikacyjne, kurs rezydenta turystycznego, kurs animatora czasu wolnego, szkolenie płatnik od podstaw, szkolenie praktyczne zasady rozliczania czasu pracy i tworzenia harmonogramów pracowników, szkolenia dobra praktyka laboratoryjna, szkolenie z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji, szkolenie inteligentne instalacje – systemy rozproszone, szkolenie technologie światłowodowe, szkolenie coachingowe dla nauczycieli;

3) doposażenie pracowni szkolnych w ramach kształcenia ogólnego: 1 pracownia języka niemieckiego, 4 pracownie informatyczne, 4 pracownie języka polskiego, 2 pracownie fizyczne, 2 pracownie chemiczne, 1 pracownia geograficzna. Pomoce dydaktyczne planowane do zakupu to m. in.: komputery stacjonarne, laptopy, monitory interaktywne, urządzenia wielofunkcyjne, sprzęt oświetleniowy i nagłośnieniowy sceniczny, mikroskopy cyfrowe, mierniki, silniki Stirlinga, siatki optyczne, induktor Ruhmkorffa, ława optyczna, maszyna elektrostatyczna Wimhursta, drukarka 3D, minikomputery SBC, oscyloskop cyfrowy, szkło laboratoryjne, mieszadło magnetyczne, wirtualne laboratorium, pomoce dydaktyczne skały i minerały, multimedialne atlasy;

4) doposażenie pracowni szkolnych w ramach kształcenia zawodowego: pracownia ekonomiczna, pracownia ekonomiki i rachunkowości handlowej, pracownia organizowania i prowadzenia sprzedaży, pracownia technologii mechanicznej, pracownia montażu i eksploatacji lokalnej sieci komputerowej, 2 pracownie montażu, uruchamiania i konserwacji instalacji elektrycznych, 2 pracownie eksploatacji maszyn i urządzeń elektrycznych, 2 pracownie eksploatacji instalacji elektrycznych, 2 pracownie elektrotechniki i elektroniki, pracownia elementów i urządzeń automatyki przemysłowej, pracownia programowania urządzeń i systemów mechatronicznych, pracownia elektrotechniki i elektroniki. Pomoce dydaktyczne planowane do zakupu wyposażenia ww. pracowni to m. in.: komputery stacjonarne, laptopy, monitory interaktywne, kasy fiskalne, wagi elektroniczne, stoły warsztatowe, wiertarki elektryczne, klucze, przyrząd do pomiaru bicia wałków,  wizualizer, spawarka światłowodów, drukarka 3D, urządzenie wielofunkcyjne, mierniki wielofunkcyjne parametrów instalacji elektrycznych, wyłączniki instalacyjne, styczniki, sterowniki, przekaźniki, stoły elektrotechniczne, silniki, zestawy narzędzi dla elektryka, dekady rezystancyjne, indukcyjne, pojemnościowe, rezystory suwakowe, stanowiska sterowania układów elektrycznych, pneumatycznych, elektropneumatycznych, hydraulicznych, elektrohydraulicznych stosowanych w układach automatyki przemysłowej – zestaw egzaminacyjny pneumatyki i sensoryki, stanowiska z instalacjami zawierającymi sterowniki PLC – zestaw egzaminacyjny sterownika, sprężarka do zestawu egzaminacyjnego, elektryczny siłownik liniowy, stanowisko pomiarowe i montażowe układów elektrycznych, stanowiska umożliwiające naukę: pneumatyki, elektropneumatyki, elektryki, zestaw narzędzi do stanowisk pneumatycznych, elektropneumatycznych, elektrycznych, stanowisko do magazynowania narzędzi i urządzeń automatycznych;

5) staże dla uczniów kształcących się w zawodach: technik automatyk, technik, ekonomista, technik elektryk, technik handlowiec, technik mechanik, technik mechatronik, technik organizacji turystyki, technik technologii żywności, technik informatyk, technik analityk.

W wyniku realizacji projektu zaplanowano osiągniecie następujących rezultatów:

– 177 uczniów/uczennic nabędzie kompetencje po opuszczeniu programu;

– 30 przedstawicieli kadry i szkół i placówek systemu oświaty uzyska kwalifikacje po opuszczeniu programu.

Projekt realizowany jest w ramach:

Priorytetu 8. Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łódzkiem

Działania FELD.08.08 Kształcenie zawodowe

Realizator projektu:

Powiat Opoczyński, ul. Kwiatowa 1a, 26-300 Opoczno

Biuro projektu: Starostwo Powiatowe w Opocznie, ul. Kwiatowa 1a, pok. C214,  26-300 Opoczno, tel. 44 741 49 53, e-mail: projektyedu@opocznopowiat.pl

Kierownik Projektu: Karolina Czerczak