Prostokąt 8
Prostokąt 8
Prostokąt 8
Prostokąt 8
Prostokąt 8
previous arrow
next arrow

Projekt pn. „KOMPETENTNY NAUCZYCIEL – SPEŁNIONY UCZEŃ – wspieranie wysokiej jakości kształcenia uczniów, doskonalenia kadry pedagogicznej oraz doposażenie II LO w Opocznie”

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027

Powiat Opoczyński realizuje projekt
pn. „KOMPETENTNY NAUCZYCIEL – SPEŁNIONY UCZEŃ – wspieranie wysokiej jakości kształcenia uczniów, doskonalenia kadry pedagogicznej oraz doposażenie II LO w Opocznie”
o całkowitej wartości 727 211,25 zł
w tym dofinansowanie UE 618 157,92 zł
dotacja celowa 29 060,09 zł
wkład własny powiatu 79 993,24 zł

Okres realizacji projektu od 4 listopada 2024 r. do 30 września 2025 r.

Głównym celem projektu jest wspieranie dostępu do wysokiej jakości kształcenia w Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Powiatowych im. Stanisława Staszica w Opocznie w okresie 11 m-cy poprzez uzyskanie kompetencji zawodowych 38 nauczycieli (32K, 6M) realizujących zajęcia w II LO oraz uzyskanie kompetencji przez 102 uczniów (77K,25M) II Liceum w ZSP poprzez realizację kół zainteresowań, warsztatów wraz z doposażeniem 6 pracowni szkolnych kształcenia ogólnego oraz gabinetu psychologiczno-pedagogicznego i gabinetu doradcy zawodowego.

Projekt skierowany jest do 38 nauczycieli/nauczycielek realizujących kształcenie ogólne oraz 102 uczniów/uczennic kształcących się w II Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Powiatowych im. Stanisława Staszica w Opocznie.

W ramach projektu zaplanowano niżej wymienione działania:

1) dla uczniów/uczennic: koło dziennikarskie, koło historyczne, koło biologiczne, koło języka angielskiego, warsztaty z ekologii, warsztaty antydyskryminacyjne – przeciwdziałanie dyskryminacji, przemocy w tym, cyberprzemocy i mowie nienawiści, warsztaty – z  doradztwa zawodowego oraz warsztaty z pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w postaci:

a)  programu profilaktycznego – Nie zmarnuj swojego życia,

b) teatru profilaktycznego – spektakl o uzależnieniach od Internetu lub od narkotyków

c) indywidualna diagnoza funkcji poznawczych lub indywidualna diagnoza i terapia funkcji emocjonalno-społecznych i osobowościowych.

2) dla nauczycieli/nauczycielek: szkolenie Gogle VR, szkolenie sztuczna inteligencja w edukacji, szkolenie przemoc i cyberprzemoc rówieśnicza, szkolenie nastolatek w kryzysie – depresja, niska samoocena, problemy z psychiką, szkolenie – z zakresu radzenia sobie ze słowną  i fizyczną agresją wśród uczniów/ przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej, szkolenie trening umiejętności społecznych trener  I i II stopień, szkolenie doradca zawodowy, kurs dziennikarstwa;

3) doposażenie 1 pracowni biologicznej m. in. w: monitor interaktywny z wbudowanym komputerem, laptop, urządzenie udostępniające sieć, Gogle VR – wirtualne laboratorium przedmiotowe, zestaw kontrolerów ręcznych USB do gogli VR, kostka z kodami QR, portal wirtualnych lekcji do zestawów gogli VR, Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze, platforma do samodzielnego tworzenia materiałów do rozszerzonej rzeczywistości;

4) doposażenie 1 pracowni języka angielskiego m. in. w: słuchawki z mikrofonem, słuchawki dla nauczyciela, głośniki, biurko, stoliki uczniowskie jednoosobowe, krzesła, fotel, monitor dotykowy, komputer stacjonarny, monitor interaktywny z wbudowanym komputerem, laptop;

5) doposażenie 2 pracowni języka polskiego m. in. w : laptop, urządzenie wielofunkcyjne wraz z tonerami, papier ksero, komputer stacjonarny;

6) doposażenie 2 pracowni historycznych m. in. w: Gogle VR – wirtualne laboratorium przedmiotowe, kostka z kodami QR, dostęp do oprogramowania wirtualnych lekcji, fototapeta samoprzylepna: „Polska. 1000 lat historii Polski – dziedzictwo narodowe (960-1800)”, fototapeta samoprzylepna: „Polska. 1000 lat historii Polski – dziedzictwo narodowe (1800-2009)”, laptop, monitor interaktywny z wbudowanym komputerem, oś czasu – magnetyczna;

7) doposażenie i zakup pomocy dydaktycznych dla gabinetu psychologiczno-pedagogicznego. W ramach gabinetu  planuje się zakup m.in.: test inteligencji, test inteligencji wyłącznie niewerbalny dla dzieci z autyzmem, niedosłuchem, obcokrajowców, nie posługujących się w wystarczającym stopniem językiem polskim, zestaw testów do diagnozowania osobowości w zakresie 3 różnych obszarów, test do diagnozy samooceny, test – wywiad do diagnozy zaburzeń osobowości, test do diagnozy lęku, test do diagnozy depresji poniżej 18 r.ż., test do diagnozy depresji powyżej 18 r. ż. , test do diagnozy ADHD,  test – wywiad przesiewowy – autyzm ADHD, test do oceny funkcjonowania i zachowań adaptacyjnych,  kwestionariusz do diagnozy agresywności młodzieży 14-16 r.ż., kwestionariusz do diagnozy agresywności młodzieży powyżej 16 r.ż., bateria testów do diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych od 16 r. ż, bateria testów do diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych od 13-15 r. ż, test do diagnozy zaburzeń okresu adolescencji, test do badania trudność szkolnych dla uczniów z Ukrainy, test do diagnozy Zainteresowań Zawodowych – dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych, test do diagnozy Zainteresowań Zawodowych, test do diagnozowania dojrzałości społecznej (zachowania adaptacyjne), teczka pracy psychologa i psychoterapeuty – wersja z dostępem do aktualizacji i filmów szkoleniowych, teczka pracy pedagoga specjalnego, teczka pracy pedagoga szkolnego, gra rozwojowa, karty pracy, Terapia poznawczo – behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży – Podręcznik terapeuty: Program „lęk”, Terapia poznawczo – behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży – Zeszyt ćwiczeń: Program „lęk”, Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego dzieci i młodzieży – Podręcznik terapeuty, Terapia zaburzenia obsesyjno – kompulsyjnego dzieci i młodzieży – Zeszyt ćwiczeń, Nastolatek w kryzysie – karty terapeutyczne i karty pracy psychologiczno-pedagogicznej, gry terapeutyczne, karty aktywności, karty rozwojowe – poczucie własnej wartości, karty emocji i zasobów, program multimedialny wspierający kształcenie kompetencji emocjonalno-społecznych, multimedialny program do terapii dysleksji rozwojowej i dyskalkulii wśród uczniów szkół ponadpodstawowych, laptop, urządzenie wielofunkcyjne z tonerami, papier ksero biały i kolorowy;

8) doposażenie i zakup pomocy dydaktycznych dla gabinetu doradcy zawodowego. W ramach gabinetu planuje się zakup m.in.: pakiet modeli samooceny i rozwoju kompetencji 7 kluczowych stanowisk w małej firmie, oprogramowanie przeznaczone do kształtowania swojej kariery zawodowej, laptop, urządzenie wielofunkcyjne z tonerami, papier ksero.

W wyniku realizacji projektu zaplanowano osiągniecie następujących rezultatów:

– 102 uczniów/uczennic nabędzie kompetencje po opuszczeniu programu;

– 38 przedstawicieli kadry i szkół i placówek systemu oświaty uzyska kwalifikacje po opuszczeniu programu.

 

Projekt realizowany jest w ramach:

Priorytetu 8. Fundusze Europejskie dla Edukacji i Kadr w Łódzkiem

Działania FELD.08.07 Kształcenie ogólne

Realizator projektu:

Powiat Opoczyński, ul. Kwiatowa 1a, 26-300 Opoczno

Biuro projektu: Starostwo Powiatowe w Opocznie, ul. Kwiatowa 1a, pok. C214,
26-300 Opoczno, tel. 447414953, e-mail: projektyedu@opocznopowiat.pl

 

Kierownik projektu: Karolina Czerczak

Asystent Kierownika projektu: Marta Brzeska