Prostokąt 8
Prostokąt 8
Prostokąt 8
Prostokąt 8
Prostokąt 8
previous arrow
next arrow

Pracownik obsługi hotelowej

Szkoła branżowa - pracownik hotelowy

W cyklu kształcenia uczeń osiągnie następujące umiejętności:

  • wykonywania prac pomocniczych w obiektach świadczących usługi hotelarskie oraz prac związanych z obsługą gości hotelowych;
  • wykonywania prac pomocniczych w gastronomicznej części obiektu: w sali konsumpcyjnej, w kuchni i na zapleczu;
  • wykonywania prac pomocniczych w otoczeniu obiektu: na parkingu i drogach dojazdowych, stosowania zabiegów pielęgnacji roślin i wykonywania prostych prac ogrodniczych;
  • posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym na poziomie umożliwiającym podstawowy kontakt z gośćmi hotelowymi;
  • przestrzegania zasad etyki, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowania przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska wymaganych na stanowisku pracy.

Zdobywanie umiejętności odbywa się poprzez przygotowanie do następującej kwalifikacji:

  • HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie

Przygotowanie do kwalifikacji HGT.03 realizujemy na specjalistycznych kursach.
Praktyki zawodowe odbywają się w zakładach usługowych.

Czym zajmuje się pracownik obsługi hotelowej?

Pracownik obsługi hotelowej wykonuje prace prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaż usług hotelarskich; rezerwowania usług hotelarskich; wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji; przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości; przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie; przyjmowania i realizacji zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe. Jest to zawód, który umożliwia poznanie zasad funkcjonowania wszystkich działów hotelu i dlatego jest świetnym startem do rozpoczęcia kariery w hotelarstwie. Uzyskanie kwalifikacji w wyżej wymienionym zawodzie gwarantuje zatrudnienie w hotelach, motelach, pensjonatach, obiektach sanatoryjnych i wczasowych, ośrodkach wypoczynkowych. Doskonalenie umiejętności pomoże w podjęciu i prowadzeniu własnej działalności gospodarczej w branży hotelarskiej.

Dlaczego warto wybrać naukę w zawodzie pracownik obsługi hotelowej w ZSP w Opocznie:

  • bo to zawód z przyszłością,
  • bo posiadamy znakomitą bazę techniczną,
  • bo uczą nauczyciele o wysokich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym,
  • bo nasi absolwenci osiągają na egzaminach zawodowych wyniki wyższe niż średnia krajowa,

OFERTA PRAKTYK


Pracodawca Adres Telefon
RESTAURACJA SAWANA NOCLEGI HANDEL USŁUGI JANINA PIJET ul. Piotrkowska 61, 26-300 Opoczno 515 141 501
Hotel Park ul. Kolberga 2B, 26-300 Opoczno (44) 7553114